ספרי תורה, טלית, תפילין ומזוזות במקורות היהודיים

שלושת המצוות הגלומות במילה סת"ם, הן מעמודי התווך של היהדות. הם סימן ההיכר. : ספרי תורה, תפילין ומזוזות.
לא בכדי, מקפידים מאוד בכתיבתם ובכשרותם. בכתב יד, בטהרה, על ידי סופר ירא שמים. ישנה חשיבות גדולה שמצוות אלה יעשו כדת וכדין.

רַבִּי חֲנַנְיָה בֶּן עֲקַשְׁיָא אוֹמֵר: רָצָה הקב"ה לְזַכּוֹת אֶת יִשְׂרָאֵל לְפִיכָךְ הִרְבָּה לָהֶם תּוֹרָה וּמִצְווֹת, שֶׁנֶּאֱמַר ה' חָפֵץ לְמַעַן צִדְקוֹ יַגְדִּיל תּוֹרָה וְיַאְדִּיר"
ודרשו המפרשים ז"ל כי המילה "מצוות" הינה ראשי תיבות מזוזה, ציצית ותפילין ובזה אנו מבינים את מעלתן, שהן שקולות כנגד כל המצוות.
רבי אליעזר בן יעקב אומר: כל מי שיש לו ציצית בבגדו, מזוזה בפתחו ותפילין בידו ובראשו, כל אלה מחזקים אותו שלא יחטא, שנאמר (קהלת ד') "והחוט המשולש לא במהרה ינתק" (מנחות מ"ג).

"ועתה כתבו לכם את השירה הזו" ואמרו חז"ל (סנהדרין כא') אמר רבה: "אף על פי שהניחו לו אבותיו ספר תורה מצווה לכתוב משלו, שנאמר: "ועתה כתבו לכם", "לכם"-משלכם.
תנו רבנן: "חביבים ישראל שסבבם הקב"ה במצוות. תפילין בראשיהם ובזרועתיהם. וציצית בבגדיהם ומזוזה בפתחיהם. ועליהם אמר דוד (תהילים קיט') "שבע ביום הללתיך על משפטי צדקך".

"נשבע ה' בימינו ובזרוע עוזו" ודרשו חז"ל (מדרש תנחומא נח') נשבע ה' בימינו זה מספר התורה. ובזרוע עוזו זה מתפילין.
אמרו ישראל לפני הקב"ה: ריבונו של עולם, רוצים אנו ללמוד תורה ואין לנו פנאי, אמר להם: בני הניחו תפילין ומעלה אני עליכם כאילו עסקתם התורה (מדרש שוחר טוב).
שאלו תלמידים לרב אדא בר אהבה: ב:מה הארכת ימים, אמר להם: :מימי לא הלכתי ארבע אמות בלי תורה ובלי תפילין".

לא מצאתם תשובה לשאלה שלכם על הנחת וקניית תפילין? ניתן לשלוח לי הודעה באימייל או בוואטספ ואשמח להשיב

אימייל: kodeshnet@gmail.com

להתייעצות בוואטספ לחצו כאן>>

הרב מימון שושן,
סופר סת”ם מוסמך מטעם הרבנות הראשית לישראל
ומנהל אתר “קודש נט” – למכירת תשמישי קדושה