מה אמור להיות כתוב בתוך המזוזה שלנו וכל כמה זמן צריך להחליף אותה? שאלנו את הרב מימון שושן, סופר סת"ם, שהסביר על הנושא בהרחבה. צפו

מזוזה היא תשמיש קדושה המכיל קלף שעליו כתובות פרשיות מהתורה. היא נקראת מזוזה מכיוון שהיא מונחת בתוך בית קטן ("מזוזה") שמחובר למשקוף הדלת. מקור המצווה הוא מהתורה: "וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך" (דברים ו', ט').
מצוות הנחת תפילין היא מצווה מהתורה המחייבת יהודים גברים להניח שתי קופסאות קטנות מעור המכילות פרשיות מהתורה על ראשם ועל זרועם. המצווה מופיעה בתורה בספר שמות: "וקשרתם לאות על ידך והיו לטוטפות בין עיניך" (שמות יג ט) והיא נחשבת למצווה שרבים מקיימים אותה בעם ישראל, ובהם רבים שמגדירים את עצמם מסורתיים או חילוניים ולאן דווקא דתיים.

קלף חזק: ביקרנו בחברה שלוקחת את היהדות למאה ה-21

מה מסמלת המזוזה, כל כמה זמן כדאי לבדוק אותה, איך נמנעים מזיופים ומה עושים אם אי אפשר להגיע פיזית ל”קודש נט”? אל דאגה, לרב מימון שושן יש את כל הפתרונות. צפו בכתבה

מהפכת האיקומרס בתחום תשמישי הקדושה: תפילין ומזוזות אונליין

ימי הקורונה והסגרים הפכו אותנו לתלויים יותר בקניות און ליין ונראה שמעט מהמחיצות והחסמים שהיו לפני המגפה באשר למסירת פרטי אשראי באינטרנט, הוסרו. פשוט לא היתה ברירה

עוברים דירה? קניית מזוזות לשמירה על הבית

איך קונים מזוזות, ומה אנחנו צריכים לדעת לפני שאנחנו רוכשים מזוזות לכל מבנה שהוא שבבעלותנו או אחריותנו? • מדריך מיוחד

הילד חוגג בר מצווה? קניית תפילין בראש שקט

מזל טוב! לילד יש אוטוטו בר מצווה ואתם בשיא ההתרגשות. אתם מחליטים על אירוע בפורמט כזה או אחר, סוגרים את כל נותני השירות מספיק מוקדם ועכשיו נשאר לכם רק לחכות, לחכות וכמובן לרכוש לו תפילין אותם הוא יוכל להניח עד מאה ועשרים.

ערכת תפילין לבר מצווה: כל מה שאתם חייבים לדעת לפני הרכישה

מצוות הנחת תפילין היא אחת מ-3 מצוות שמהוות "אות" לקשר בין הקב"ה לעם ישראל, מצוות ששקולות כנגד כל התורה. המשמעות היא לתפילין מחיר שלא יסולא בפז, כך שערכת תפילין לבר מצווה היא הרבה יותר מעוד מתנה

הכירו את הרב מימון שושן מפ”ת שמוכר תשמישי קדושה בארץ ובתפוצות

הרב מימון שושן הבעלים של אתר האינטרנט "קודש נט" המרכז תחת קורת גג אחת את כל מה שצריכים שומרי המצוות. עם אפשרות לרכישת מוצרי קדושה ישירות מסופר סת"ם ובלי פערי תיווך, זה ללא ספק מיזם ששווה להכיר.

4 דברים שכדאי לדעת לפני קניית מזוזות » פתח תקוואי

בלשון המקרא "מזוזה" היא כל אחת משתי דפנות פתח הבית, והן מוזכרות במכת בכורות שבה בני ישראל נצטוו לצבוע את משקוף הבית בדמו של קורבן הפסח כדי לסמן אותו כבית יהודי, כדי שהקב"ה לא ייכנס אליו "בטעות" ויפגע בבכורות שבו.

מזוזות – רכישה נחוצה לקראת מעבר דירה

במזוזות ישראל תוכלו למצוא ערכות מוכנות של מזוזות מוכנות להתקנה. כל מה שצריך זה לבחור את הערכה המתאימה, ולערוך את ההזמנה. המזוזות כבר בדרך אליכם

מזוזות לחברות היי טק ומפעלים

קביעת מזוזה היא מצווה – וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך. אך מעבר למצווה שבעניין כדאי שנזכור כי מזוזה בפתח הבית ועל כל דלת בתוך הבית מגנים עלינו ועל הרכוש שלנו. מזוזה על שער המפעל ומזוזות כל החדרים במפעל על פי ההלכה נותנים לנו הגנה, שמירה על המקום. כי רק כוח אלוקי מסוגל להגן באמת ולמנוע נזקים, פריצות וכדומה.

מזוזות – רכישה נחוצה לקראת מעבר דירה

עוברים דירה? אכן שלב משמעותי וגם מרגש בחיים. שלב שצריך להתארגן לקראתו עם ציוד מתאים, רהיטים חדשים ומתאימים לגודל הבית, מכשירי חשמל נחוצים ועוד. ומה לגבי מזוזות? אכן, המזוזה היא חלק בלתי נפרד מכל בית יהודי, על דלת הכניסה לבית וכן על כל משקוף בבית קבועה מזוזה. על בית המזוזה רשומות האותיות ש, ד וי'. אלו רומזות לביטוי שומר דלתות ישראל. כי הבית נועד לספק לנו ביטחון והגנה. לשם כך אנו מתקינים סורגים, דואגים לדלת איכותית ולנעילה טובה. ובעיקר קובעים מזוזות. כי אנו בטוחים שאלוקים הוא זה ששומר על הדלתות שלנו, ומספק לנו הגנה ובביטחון בבית.

קודש נט – חנות אינטרנטית מומלצת לתשמישי קדושה

רשמת תפילין בגוגל, מה עלה לך בדף תוצאות החיפוש? מסתבר שאתה מגיע לאתר קודש נט. אכן, מדובר על אתר מוביל ומשמעותי מאוד עבור כל יהודי שמחפש לרכוש תשמישי קדושה. "אני מוכר כל מה שיהודי צריך, משלב הלידה וגם נר סולארי למצבה, החל מכריות לברית, המשך בערכות לבר מצווה, ואביזרים נדרשים לחתונה כמו כוס לשבירה ועוד הרבה יותר" כך מספר הרב מימון שושן.

קודש נט – סימן רשום

קודש נט מעתה רשומה כסימן מסחרי וכפטנט ברשם הפטנטים הישראלי.

דברים שחשוב להכיר על המזוזה

במשמעות המקורית-מקראית של המילה, המזוזה היא אחת משתי דפנות הדלת או המשקוף, המאוזנות לעומת הרצפה.

כיום, המילה מזוזה מתייחסת לתשמיש קדושה יהודי אשר נקבע בצד כניסות לבתים וחדרים. אז לפני שבוחרים – מה חשוב להכיר אודות המזוזה הבאה שלך?

ערכת תפילין לבר מצווה שתלווה את הנער לאורך כל חייו

אירוע בר המצווה הוא תחנה חשובה – כאשר ילד הופך נער – ובגרותו מאפשרת לו לשאת בעול המצוות. לא בכדי, מדובר על אחד האירועים המרגשים ביותר למשפחה כולה ולנער בפרט, שכן באותו הרגע הילד נוטל על עצמו את מסורות העם היהודי לדורותיו, ואת קיום מצוות התורה הקדושה

makor1-logo-1-1

קניית מזוזה

בין אם עברתם לבית חדש ובין אם אתם מתגוררים באותו הבית, המזוזה היא פריט המלא במשמעות וקדושה בכל משכן. כבר בספר דברים מופיע הציווי של קביעת המזוזה "וּכְתַבְתֶּם עַל מְזוּזוֹת בֵּיתְךָ וּבְשֶׁעָרֶיךָ".. (ספר דברים ו' ט'). המזוזה, מלווה אותנו אלפי דורות בכל בית יהודי ומשמשת כסגולה לשמירה והגנה עבור יושבי הבית בבואם ובלכתם.

makor1-logo-1-1

עוברים לדירה חדשה?

"וּכְתַבְתֶּם עַל מְזוּזוֹת בֵּיתְךָ וּבְשֶׁעָרֶיךָ"..(ספר דברים) המזוזה, מלווה אותנו אלפי דורות, כסממן מובהק בכל בית יהודי ומשמשת כסגולה לשמירה והגנה עבור יושבי הבית בבואם ובלכתם.
כבר מסיפור יציאת מצריים מופיעה המזוזה כסימן להצלחה וישועה, כאשר פסח ה' מעל בתי היהודים, בעת מכת בכורות.

רשת-13-100x100

קניית תפילין לבר מצווה

בר מצווה הוא זמן מרגש, המהווה ציון דרך. לצד ההתרגשות וההתלבטויות בין אירוע גדול או קטן, היכן נחגוג ומה נלבש, עולה שאלת השאלות אילו תפילין לקנות.
רשת 13

לקנות תפילין אונליין ולחסוך פערי תיווך

תפילין הן חלק בלתי נפרד מחייו של היהודי המאמין, אך תהליך הרכישה שלהן היום לא מזכיר את זה של פעם, כשאנחנו קנינו את התפילין הראשונות שלנו.

בשביל לרכוש תפילין איכותיות כבר לא צריך להתרוצץ בין חנויות כדי להקטין עלויות, באתר קודש נט כל מוצרי היהדות ברכישה ישירה מטעם סופר סתם מוכר, במחירים משתלמים לכולם ותוך הדרכה אישית

"קודש נט" – האתר שכל יהודי צריך להכיר!

אם אתם יהודים, בין אם אתם מגדירים את עצמכם כדתיים ובין אם אתם מגדירים את עצמכם כמסורתיים או אפילו חילוניים, אתם חייבים להכיר את אתר "קודש נט".

אתר "קודש נט" הוא המקום למצוא בו חפצי יודאיקה, בין אם רגע לפני אירוע כמו בר המצווה של הילד, ובין אם סתם כך בשגרה

 

הדרך הנכונה לקניית מזוזה

כיום ישנן מאות סוגי מזוזות, מעוצבות בכסף, עם עיטורי זהב, בגילוף ועבודת עץ, בעבודת יד או בייצור המוני. אז כיצד בוחרים מזוזה?

איך חדשנות טכנולוגית מתחברת לעולם תשמישי הקדושה?  על הקשר בין תגובות בזאפ לרכישת תפילין. איזה פיצ'ר עוזר לרכישת מזוזות. ראיון עם הרב מימון שושן, סופר סת"ם, בעלים ומנהל בחנות היודאיקה האינטרנטית "קודש נט"