איך תקנו תפילין בצורה נכונה?

אם יש מצווה שרבים רבים בעם היהודי מקיימים אותה, היא מצוות הנחת תפילין. היא חשובה מאין כמוה והיא חיוב עבור כל גבר מגיל בר מצווה יום יום (פרט לשבתות וחגים) וגם אם אתם לא מגדירים את עצמכם כדתיים אלא רק כמסורתיים ואפילו חילוניים, יכול מאוד להיות שאתם מניחים תפילין, בין אם הם שלכם, של החב"דניקים ברחוב או של כל אחד אחר.

אם הילד שלכם מתקרב לגיל 13, זה בדיוק הזמן לרכוש לו תפילין. זה לא יהפוך אותו ל"דוס" ולא יחזיר אותו בתשובה אם אתם חילוניים ולא מעוניינים בכך, אבל זה כן יחבר אותו לשורשים שלו, לעם היהודי ולבורא עולם. יש לא מעט סיפורים על יהודים שחרפו את נפשם בעבר בשביל להצליח להשיג תפילין ולהניח אותם גם אם בהיחבא, יהודים שוויתרו אפילו על פת לחם בשביל המצווה, ולנו בעידן המודרני יש את האפשרות להניח תפילין בנוחות ובלי להסתתר מאף אחד.

"וקשרתם לאות על ידיך והיו לטוטפות בין עיניך" זה הציווי בתורה, ואתם בתור ההורים של הילד שמגיע לגיל בר מצווה בקרוב, נמצאים בשיא ההתרגשות ורוצים לרכוש לו זוג תפילין. אז איך קונים תפילין בצורה נכונה? ממי כדאי לרכוש אותם? למה היום זה קל מאי פעם? הנה כמה דברים חשובים שכדאי שתדעו.

לא צריך לזוז לשום מקום…

נתחיל מהסוף איך קונים בעידן המודרני תפילין? בעבר לפני עידן האינטרנט והמשלוחים, כל דבר שרצינו לרכוש היינו צריכים לחפש, להסתובב, להשוות ואז לקנות. אבל היום העידן המודרני מאופיין גם בזה שאנחנו ממהרים ולחוצים כל הזמן, ואם אין לכם זמן להסתובב, באתר "קודש נט" תוכלו לקנות תפילין כשרות או מהודרות. באתר "קודש נט" תקבלו שירות לקוחות מעולה וצוות האתר ישמח לענות לכם על כל שאלה, תוכלו לרכוש בו את התפילין לילד או לעצמכם ולקבל אותם בתוך זמן קצר עד פתח הדלת. יש לכם מספיק על הראש עם ובלי בר המצווה ורכישה כזו תאפשר לכם לא רק להוריד מטלה אחת אלא גם להיות רגועים שאתם רוכשים במקום הנכון ובכשרות הדרושה.

ממי קונים?

לא פחות חשוב מהנוחות ומהכשרות זה ממי קונים את התפילין. השוק מוצף ויש לא מעט סוחרים שמוכרים תפילין, חנויות יודאיקה צצות בכל מקום והמחירים משתנים. אבל בכדי שתפילין יהיו כשרות, צריך שמי שכותב אותם יהיה מקצועי ומוסמך לכך, יהיה עם כל התעודות הרלוונטיות, עם הידע הדרוש וכזה שאפשר לסמוך עליו.

אתר "קודש נט" הוא לא סתם האתר הפופולארי ביותר בתחום. מי שמנהל אותו הוא הרב מימון שושן שהינו סופר סתם בעל רזומה עשיר, סופר סתם בעל ניסיון רב שקיבל תעודה מהרבנות הראשית ומקפיד על כתיבה ברמה הגבוהה ביותר ועם דרישות ההלכה המחמירות ביותר.

כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם

אם אתם מחפשים תפילין לרכישה יש כמה דברים שכדאי שתוודאו. קודם כל שבתי התפילין מרובעות וכך גם הקצוות שלהם. בנוסף, יש אפשרות של תפילין כשרות ותפילין מהודרות, ובסופו של דבר הבחירה תהיה שלכם ושתי האופציות תקינות מבחינה הלכתית. אורך רצועת היד צריך להיות של 4.5 מטרים ורצועות הראש כל אחת כ-3 מטרים, והרצועות הללו חייבות להיות צבועות בשחור (הלכה למשה מסיני)

יש עוד פרמטרים הלכתיים שונים אבל אם תרכשו באתר "קודש נט" תדעו שאתם בידיים טובות. סטנדרטים גבוהים ואמינות בלתי מתפשרת הם מה שמוביל את צוות האתר, הכול בכדי שתעשו רכישה טובה, כשרה ונכונה.

רוצים לדעת יותר? צרו קשר עוד היום עם צוות האתר וקבלו את כל המידע שאתם צריכים!

לא מצאתם תשובה לשאלה שלכם על תפילין? ניתן לשלוח לי הודעה באימייל או בוואטספ ואשמח להשיב

אימייל: kodeshnet@gmail.com

להתייעצות בוואטספ לחצו כאן>>

הרב מימון שושן,
סופר סת”ם מוסמך מטעם הרבנות הראשית לישראל
ומנהל אתר “קודש נט” – למכירת תשמישי קדושה