בחירה נכונה של ערכת תפילין לבר מצווה

בר מצווה זהו אירוע מרגש, הן עבור ההורים והן עבור חתן השמחה. ציון דרך משמעותי זה, אשר נחגג קבל עם ועדה, דורש גם היערכות מוקדמת וביצוע פעולות שונות לפניו, כמו למשל רכישת תפילין. במידה וזו לכם הפעם הראשונה, ריכזנו עבורכם כמה שאלות נפוצות של לקוחות בנושא – תפילין לבר מצווה, ואנו מקווים שהתשובות לשאלות הללו יעניקו לכם את המידע שאתם מחפשים.

שאלה: האם יש חשיבות לסגנון הכתב בתפילין?
תשובה: סגנון הכתב של פרשיות התפילין על גבי הקלף משתנה על פי מוצאו ומנהגיו של רוכש התפילין. אדם ממוצא ספרדי למשל, יצטרך לרכוש פרשיות בסגנון כתיבה שונה מאשר אדם ממוצא אשכנזי או חסידי. כמובן, שאדם אשר יניח תפילין לבר המצווה הכתובים בסגנון אחר, עדיין יקיים את המצווה, אך מלכתחילה כדאי לרכוש תפילין לבר מצווה עם פרשיות המתאימות למוצא והמורשת שלכם, ולו רק כדי לחגוג את היום המיוחד כפי שנהוג בעדה שלכם. בנוסף, חשוב לוודא שרוכשים תפילין אשר עברו שתי הגהות – גם ידנית וגם על ידי מחשב, בכדי למנוע כל מצב של טעות.

שאלה: מה ההבדל בין סוגי הבתים השונים?
תשובה: ישנם שני סוגים של בתי תפילין לבר מצווה – בתים המיוצרים מעור של בהמה דקה ובתים אשר מיוצרים מעור של בהמה גסה. הסוג השני נחשב להרבה יותר איכותי ונכון לשימוש מבחינה הלכתית. חשוב להבין כי בתי תפילין אשר מיוצרים מעור של בהמה דקה הינם הרבה יותר עדינים וכל מכה קטנה עלולה ליצור בהם בעיות הלכתיות רבות, ולכן כדאי להשקיע מראש בתפילין באיכות גבוהה מעור בהמה גסה, על אף שלעיתים מדובר בהשקעה גדולה יותר.

שאלה: האם יש אחריות על תפילין לבר מצווה?

תשובה: לא כל סופר סת"ם יעניק לכם תפילין המיועדים לבר מצווה, ולכן חשוב מאוד לוודא שאתם מקבלים אחריות לפני שאתם מבצעים רכישה של תפילין לבר המצווה, אחריות שתבטיח לכם שיהיה לכם אל מי לפנות בכל בעיה, הרי בסופו של דבר מדובר בהוצאה כספית לא קטנה וחשוב שתגנו על עצמכם. לכן, תפילין לבר מצווה רכשו רק מאתר קודש נט, אשר מציע לכם תפילין ברמה גבוהה, מגוון רחב של סוגים, תעודת כשרות למוצרים מהרבנות הראשית לישראל וכמובן ייעוץ מקצועי שיסייע לכם לבחור את התפילין בצורה הטובה ביותר.

לא מצאתם תשובה לשאלה שלכם על הנחת וקניית תפילין? ניתן לשלוח לי הודעה באימייל או בוואטספ ואשמח להשיב

אימייל: kodeshnet@gmail.com

להתייעצות בוואטספ לחצו כאן>>

הרב מימון שושן,
סופר סת”ם מוסמך מטעם הרבנות הראשית לישראל
ומנהל אתר “קודש נט” – למכירת תשמישי קדושה